Luokkatoimikunta

Lue lisää alla olevasta tiedostosta luokkatoimikunnan perustamisesta.

Mikä on luokkatoimikunta?

Luokkatoimikunnan lähtökohtana oma luokka ja vanhempien tutustuminen lapsen kouluun ja muihin vanhempiin. Luokkatoimikunta voi koostua osasta vanhempia tai kaikista vanhemmista. Osallistuminen on aina vapaaehtoista.

Luokkatoimikunta on vähintään se, että ekalla luokalla luokalle valitaan yhteyshenkilö, joka kerää vanhempien ja mahdollisesti lasten yhteystiedot sekä jakaa ne luokalle. Näin yhteydenpito on mahdollista. Yhteyshenkilö kutsuu mahdollisesti luokkatoimikunnan kokoon sekä pitää luokan tietoisena esimerkiksi vanhempainyhdistykseltä tulevista asioista.

Osa luokista kerää varoja esimerkiksi Xylitol-pastilleihin, luokkaretkiin, leirikouluun tai järjestää yhteisiä iltoja vanhempien ja lasten kesken. Jokainen luokka päättää itse, miten juuri he toimivat.

Luokkatoimikunta voi tavata haluamassaan paikassa, mutta myös koululla voi tapaamisia pitää. Tällöin asiasta on sovittava opettajan tai iltavahtimestarin kanssa.

Koko kylä kasvattaa, siis myös kaikki vanhemmat!

Lue lisää!